diumenge, 26 de maig del 2013

VALORACIÓ DEL PROJECTE DE MILLORA

Aquest projecte de millora com hem indicat va sorgir com una necessitat del centre per treballar la música en tots els nivells de forma conjunta perquè forma part d’un projecte global on cada aula té assignat el nom d’un instrument.
En un primer moment  varen pensar en uns objectius que recollien l’aspecte emocional perquè teníem pensat fer algunes activitats dirigides abans d’iniciar el parc sonor, però al fina l’idea del parc sonor anava en una direcció diferent a la que en un principi havíem plantejant nosaltres com a projecte de millora i per tant alguns dels objectius plantejats no són representatius d’aquest projecte i per aquest motiu s’hauran de canviar per altres. Així doncs, finalment el nostres propòsit va anar encaminat a una activitat de joc lliure d’exploració i d’investigació en la qual combinarien material estructurat i reciclat.

Quan al material, el reciclat és el que volíem que tingués més protagonisme en un principi per tal que discriminessin el so i el silenci, però va resultar que com hem observat a altres projectes de millora, el material reciclat va tenir el seu efecte, però aquest va ser anul·lat, sobre tot en els nivells de 2-3 anys, perquè els instruments musicals varen acaparar tota la seva atenció, i d’alguna manera anul·lant la discriminació del so i el silenci. La nostra reacció per tal d’aconseguir el nostre objectiu va ser en una de les últimes sessions retirar els instruments estructurats i d’aquesta forma es va recuperar l’interès pel material reciclat i que els infants experimentessin diferents sons i veiessin que alguns materials com les ampolles feien sorolls diferents i d’altres no em feien.

Una de les principals conclusions que hem tret és que el parc sonor per les característiques del material i el tipus d’activitat que considerem  de caire exploratori i manipulatiu seria més adequat, després de l’experiència obtinguda, pels dos primers nivells del centre que es situen entre els 0-2 anys per l’etapa evolutiva en la qual es troben que seria una etapa més sensorio-motriu. Mentre que pels infants de 2-3 anys haurien de fer propostes que contemplessin més la representació mental i guiades per motivar-los i anessin més enllà de la mera exploració.

Encara i així l’experiència ha estat molt positiva i enriquidora perquè aprens a valorar aquells aspectes que han servit d’aprenentatge tan pels infants com aquells susceptibles de millorar si tinguessin l’oportunitat de tornar a posar en marxa la mateixa activitat, però amb materials nous  i activitats guiades on si es poguessin introduir objectius que treballessin la part afectiva com la musical en un sentit més ampli.


5.4. Reflexiono sobre obstacles que s'han presentat durant el projecte de millora.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada