Aquest projecte de millora com
hem indicat va sorgir com una necessitat del centre per treballar la música en
tots els nivells de forma conjunta perquè forma part d’un projecte global on
cada aula té assignat el nom d’un instrument.
En un primer moment varen pensar en uns objectius que recollien
l’aspecte emocional perquè teníem pensat fer algunes activitats dirigides abans
d’iniciar el parc sonor, però al fina l’idea del parc sonor anava en una
direcció diferent a la que en un principi havíem plantejant nosaltres com a
projecte de millora i per tant alguns dels objectius plantejats no són
representatius d’aquest projecte i per aquest motiu s’hauran de canviar per
altres. Així doncs, finalment el nostres propòsit va anar encaminat a una
activitat de joc lliure d’exploració i d’investigació en la qual combinarien
material estructurat i reciclat.
Quan al material, el reciclat és
el que volíem que tingués més protagonisme en un principi per tal que
discriminessin el so i el silenci, però va resultar que com hem observat a
altres projectes de millora, el material reciclat va tenir el seu efecte, però
aquest va ser anul·lat, sobre tot en els nivells de 2-3 anys, perquè els
instruments musicals varen acaparar tota la seva atenció, i d’alguna manera
anul·lant la discriminació del so i el silenci. La nostra reacció per tal
d’aconseguir el nostre objectiu va ser en una de les últimes sessions retirar
els instruments estructurats i d’aquesta forma es va recuperar l’interès pel
material reciclat i que els infants experimentessin diferents sons i veiessin
que alguns materials com les ampolles feien sorolls diferents i d’altres no em
feien.
Una de les principals conclusions
que hem tret és que el parc sonor per les característiques del material i el
tipus d’activitat que considerem de
caire exploratori i manipulatiu seria més adequat, després de l’experiència
obtinguda, pels dos primers nivells del centre que es situen entre els 0-2 anys
per l’etapa evolutiva en la qual es troben que seria una etapa més
sensorio-motriu. Mentre que pels infants de 2-3 anys haurien de fer propostes
que contemplessin més la representació mental i guiades per motivar-los i
anessin més enllà de la mera exploració.
Encara i així l’experiència ha
estat molt positiva i enriquidora perquè aprens a valorar aquells aspectes que
han servit d’aprenentatge tan pels infants com aquells susceptibles de millorar
si tinguessin l’oportunitat de tornar a posar en marxa la mateixa activitat,
però amb materials nous i activitats
guiades on si es poguessin introduir objectius que treballessin la part
afectiva com la musical en un sentit més ampli.
5.4. Reflexiono sobre obstacles que s'han presentat durant el projecte de millora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada