PRESENTACIÓ


El Grau d’Educació Infantil el vaig començar al 2009, aquest any he fet quart, però per motius laborals no vaig poder realitzar les pràctiques de tercer l’any passat.

La meva experiència en el camp de l’educació es remunta a deu anys enrere quan vaig realitzar a Barcelona el curs de monitora de temps lliure. A posteriori de la realització del curs vaig estar a un esplai a Sant Andreu Arenal fent voluntariat tot un trimestre. L’experiència va ser molt positiva perquè vaig endinsar-me en el món infantil, per tant, en el disseny de programacions i activitats d’oci infantil.

Un any més tard vaig poder treballar com a monitora de temps lliure a Santa Eulària des Riu amb nens en edats compreses entre els 3 i 4 anys. En aquesta feina de monitora vaig poder portar una classe jo tota sola i va ser molt positiu perquè vaig aprendre molt i realitzar activitats com: cançons, manualitats on es retallaven i aferraven, contes, expressió corporal, pintar, etc.

Tots aquests recursos i estratègies, a l’igual que l’experiència en programacions que vaig tenir com a monitora penso que en serviran molt de cara a la feina de mestres.
De totes formes, els objectius a treballar en moltes ocasions seran possiblement diferents, perquè no és el mateix planificar activitats d’oci que poden tenir alguns objectius educatius implícits, que partir d’una sèrie de teories o continguts i explicitar-los en objectius educatius amb una determinada finalitat de treballar de cara al desenvolupament integral de l’infant.

En quan a les expectatives m’ha generat la realització del Grau envers la tasca com a docent podria dir que a part de saber connectar bé la teoria amb la pràctica trobaria molt interessant i plaent poder  seguir amb admiració, humilitat i paciència com van evolucionant dia a dia els meus alumnes. I també per una altra banda quin procés vaig experimentant jo en relació a ells i als seus canvis.

I per acabar la meva exposició, m’agradaria destacar un comentari d’ una mestra a la qual vàrem entrevistar per un treball sobre les metodologies d’ensenyament- aprenentatge de la lectoescriptura que ens va dir:

“L’aprenentatge de la lectura és un procés curiós ja que els infants d’un moment a l’altre aprenen a llegir de forma espontània i sorprenent com els ametllers quan van creixent fins que treuen la flor”.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada