dimarts, 28 de maig del 2013

COMENTARI SOBRE ELS DOCUMENTALS i ELS PROJECTES DE MILLORA DELS COMPANYS

Documentals

En relació als documentals visionats al seminari comentaré un dels que més em va cridar l’atenció amb diferència ha estat l’Espai d’Eivissa  presentat com un projecte alternatiu que sorgeix com a resposta a altra forma d’educar amb uns valors que es basen en una educació lliure i sense imposicions sobre el que seria convenients aprendre.
Un dels aspectes que formaran part d’aquest projecte és el tema de l’educació emocional, em sembla que aquesta hauria ser un àrea de coneixement que formés part de totes les escoles i en l’escola tradicional ha estat una part oblidada, i pel contrari és una condició bàsica de l’ésser humà per desenvolupar uns valors de convivència, tolerància, igualtat i fins i tot una un bona autoconcepte i equilibri emocional.

En general em sembla una filosofia molt encertada basada en el joc i en l’adult com a guia que comparteix certes característiques amb el model constructivista on l’infant és el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.
Altrament si que observo que entre el conjunt d’organitzadors no hi ha adults amb una formació acadèmica necessària per poder des del meu punt de vista partir d’uns objectius concrets per tal que l’infant pugui tenir una desenvolupament harmònic en totes les àrees que contribueixen a aquest.

De totes formes, penso que és un projecte innovador e interessant el qual estaria bé poder fer un seguiment per tal d’observar quins són els seus punts forts i aquells on s’ha de millorar perquè tingui una evolució que encara que sigui lenta, també duradora i efectiva.

Coneixem el centre: Treball per projectes

La idea més clara i que  més m’ha agradat que reflecteix el treball per projectes, a part de què surt dels interessos dels infants, està que no hi ha una estructura definida com en el llibre sinó que va en funció del rumb que agafin els infants amb les seves curiositats on haurà interrogants que es contestaran i altres que pot ser tindrà diferents respostes fet que seria interessant que s’expliqués i aclarís als infants fins aquests ho puguin entendre.

En definitiva, em sembla una metodologia molt creativa i significativa on l’adult és també un altre participant del procés i on té l’oportunitat d’aprendre des de la visió d’aquests dels seus esquemes, errors, idees espontànies i fantasioses que aporten una màgia especial a tot el procés.

Projectes de millora


-Projecte un món de cartró de Can Cantó:
Aquest projecte des d’un punt de vista estètic i educatiu m’ha semblat molt atractiu i original ja que aprofitar aquest tipus de material per confeccionar aquelles estructures tipus túnel, rentadora, caseta, etc.
Si partim de l’idea que  com a estudiants tenim un pressupost ajustat i a les escoles a vegades tampoc hi ha masses recursos, la imaginació i la funcionalitat dels materials és una gran via per oferir als infants propostes diferents i lúdiques de cara donar un espai obert i millorat a altres formes de joc, de relació  i de comunicació que fins ara mancaven a aquest entorn des del meu punt de vista empobrit.
Encara i així, un dels aspectes menys afavoridor és que el material al ser de cartró corre el perill de què el desfacin amb rapidesa sinó en tenen suficient consciència i cura d’aquest els infants.
Per últim destacar com en aquest projecte s’ha tingut en compte diferents àrees a l’hora de treballar amb aquest material, penso la posada en marxa tindrà èxit degut a la quantitat de possibilitats que se li han adjudicat, després evidentment el resultat no sempre depèn del creador sinó de com els infants realment l’utilitzen.



-Projecte sobre el pati de Ses Païsses
En relació a aquest projecte crec que és un tant diferent a altres que havia pogut veure d’altres anys, fins i tot de l’escola bressol on estic de l’any passat.
El que he trobat original ha estat el tema de les lones i com varen comentar ells les diferents utilitats que els han donat que no havien previst.
A l’igual que oferir zones de descans que després també s’han utilitzat per joc simbòlic o motor.

Finalment el que em meravella dels projectes en general és que com a mestres podem fer disseny i planificar, però els infants són el que al final li donaran una utilitat diversa i en ocasions sorprenen al que t’ho has proposat i definitivament aquest és l’aprenentatge que ells ens proporcionen contínuament als adults per seguir investigant, dissenyant i proposant de cara a que puguin convertir-se en futurs adults competents.

Etiquetes:
1.3 Per realitzar aquesta entrada he contrastat informació d’altres blocs per tal d’ampliar la meva i així tenir aportacions d’altres persones que completen la pròpia.
1.4. Contrasto tan els documentals com els projectes amb la teoria donada fins ara al Grau per tant de treure conclusions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada